Ruvar dag 1

JAAA!!!! Vi fick tillbaka ett guldägg igår :)
och 4 i frysen, känns fantastiskt bra.
Var orolig att jag skulle var överstimulerad.

Igår hade jag nog den högsta puls jag haft så här långt. Det var när telefonen ringde -  En halvtimme innan vi skulle vara på kliniken det var barnmorskan - PAniK!!
Hennes första ord var - "jag ringer inte för att stoppa dig", ni ska komma hit som planerat.
De ville bara kolla en gång extra hur jag mådde, eftersom jag hade på gränsen till för många ägg och det är tecken på överstimulering. Men läkaren tyckte inte vi behövde göra något extra ultraljud. Trots att jag spydde på tisdagsmorgonen, men efter det hade jag ju mått riktigt bra, så vi gick vidare som planerat.

Jag fick hålla i ultraljudet själv, är tveksam till om läkaren faktiskt behövde min hjälp till det eller om det bara var för att få mig att slappna av och tänka på något annat - häftigt att få vara delaktig!!

Nu har en annan typ av väntan och längtan börjat, och  här kommer ett exempel på hur det tar sig uttryck i min vardag, jag kan inte låta bli att små le, här kommer ett sant solskensögonblick:

Vi ska precis börja äta middag (igår kväll), det är kött, sallad och potatis, innan jag har hunnit ta första tuggan vänder sig mannen till mig och frågar om min köttbit är tillräckligt välstekt, det var den, annars hade han säkert bytt ut den :) Till saken hör att jag med glädje äter kött som är stekt åt medium/rå hållet...men det är slut med det nu...

Han är så go' , han kommer hålla ett vakande öga framöver. Det skulle kunna vara irriterande, men jag väljer att se det med glimten i ögat, och att han är engagerad och omsorgsfull.

Trots att det hela tiden dyker upp nya saker att bli nervös över, så försöker jag lyssna till den go'a känslan som jag har i kroppen just nu - det går faktiskt vår väg för en gångs skull!!!!  :)
Jag har svarat bra på behandlingen, det gick bra på både ÄP och ET, och nu börjar en låång väntan. 18 dagar och med lite tur... ännu längre

Kram

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till att du har blivit ruvare!

2010-02-18 @ 11:48:33
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: MDB

Vad roligt att höra att du fick tillbaka ett sånt fint ägg, och vad härligt med en sån omtänksam man.

2010-02-18 @ 15:16:57
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: S

Håller verkligen tummarna för er!!! Kram

2010-02-18 @ 22:29:49
URL: http://varlangtanefterdig.blogg.se/
Postat av: Åsa

Stort grattis, var ju ett kanonresultat!

Varma kramar!

2010-02-20 @ 10:51:10
URL: http://www.asa1977.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0