Tack snälla


Ni är så gulliga och omtänksamma - det värmer ett brustet hjärta och en söndertrasad själ.
Jag hoppas ni förstår och vet hur mycket jag uppskattar det stöd som finns här i bloggvärlden.
Har inte orkat tala om katastrofen med alla som vet att vi gjorde ett försök i den riktiga världen ännu - måste bli lite starkare själv först.
Det finns några nära som jag bryter ihop tillsammans med och de vet, men sedan finns det andra, som jag känner att jag vill vara stark när jag pratar med, mest för att de har nog bekymmer  i sina liv. Därför avvaktar jag någon dag till.

Det här är så känslomässigt utmattande, och ändå så mycket olika känslor.
Maktlöshet
Var i ligger rättvisan - finns det överhuvudtaget någon?
Hur orkar vi vidare?

Ett litet exempel på dumma tankar:
Om vi genomgår alla 3 IVF-försöken och får 5 ägg per försök - då är det 15 gånger - alltså 13 till - jag vet inte om jag mentalt håller för det. Så funkar min hjärna, försöker lägga långsiktiga planer och strategier utifrån den information som finns till hands. Ibland önskar jag att det gick att stänga av den.
Det är för stort att greppa att tänka så långt, men jag trodde att jag i alla fall skulle klara IVF-försöken, det hade jag föreställt mig. Nu är jag inte längre lika säker. Men en sak i taget, en dag i taget - får duga just nu.


Håller på och pusslar ihop oss igen, både mannen och jag.

Har fått tid på kliniken för FET 2 - i oktober!!
Så jag hoppas att ni, mina medsystrar, ser till att plussa nu när ni lagt beslag på samtliga tider i v 35 ;)
- Helt allvarligt så hoppas jag innerligt att det går bra för oss alla.

Ska ändå ta och ringa kliniken efter semestern och höra om de fått återbud,
men annars är det alltså oktober som gäller.

Frågade därför kliniken om vi fick spara äggen i frysen och gå vidare med nytt IVF - Näe fick vi inte - alla frysta ägg måste förbrukas innan vi får gå vidare med IVF2

Mentalt sommarlov från hela IVF-karusellen får det bli.

Kommentarer
Postat av: HK

Att behöva vänta är bara extra börda på en redan tungt lastad rygg, försök lägga det lite åt sidan och njut av sommaren nu. Hur lätt nu det är..

Stor varm kram till dig!

2010-06-22 @ 13:02:26
Postat av: MDB

Läste först nu om vad som hänt. Är verkligen ledsen för din skull. Ta hand om dig över sommaren, så blir du gravid till hösten. Stor kram.

2010-06-22 @ 22:02:42
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0