Kaos eller är det så här livet är?

Ja, det är en fråga jag ställer mig ibland? Har vi plats för barn? Tittar man på vårt liv utifrån så ser det nog ut som att vi inte vill ha barn, det är full fart och olika projekt hela tiden. Och massa jobb. Ibland undrar jag om det inte blir barn bara för att det ser ut så här - men jag vet bättre - i början - innan alla månader och år av väntan och längtan, då såg inte livet ut som det gör nu, då syntes det att det fanns plats för barn, i alla fall för den som tittade lite noga. Men just nu känns det lättare att fylla tiden som går i väntan på... med innehåll, istället för bara väntan.

Är trött - det har varit högt tempo länge nu - har lovat mig själv att försöka varva ner inför slutet av maj, då FET 1 kanske kan bli av - får se om jag lyckas.

Lite låg idag

Kram på er!

PS. Läste kvällstidningar i helgen och såg Vilhelminas föräldrar (strongt!!) och DUMMA FÖRSÄKRINGSKASSAN - bra gjort!! Ibland måste myndigheter (och andra) tydligen få ordentlig på hälsning från verkligheten för att man ska bete sig som folk och komma vidare.

Fram för mera medmänsklighet - överallt!!

Kommentarer
Postat av: en evig längtan

Jag kan också få sådana tankar ibland, har vi tid för ett barn? Men jag tror att det löser sig när den tiden kommer. M har även sagt att han inte kommer att åka i väg lika mycket om vi får ett barn utan kommer försöka få en tjänst där han kan vara hemma mer. Saker som man tycker är viktiga nu kommer inte att kännas lika viktiga då när man har ett barn att ta hand om och lägga sin tid på.

2010-05-06 @ 20:31:40
URL: http://enlangtan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0