Om avundsjuka & misslyckande

Absolut - jag känner igen mig, läste hos http://plusresan.blogspot.com/2010/05/forsta-halvan-av-helgen.html#comment-form. Om att inte lyckas...

Min lillasyster hann först (av misstag) mormor & morfar är ûberstolta.

Jag är riktigt bitter ibland även om jag inte vill vara det. Särskilt som min kära mor har gett uttryck för tankar som: "Kan man inte få barn naturlig så kanske det inte är meningen att man ska få barn" - i diskussion kring ett annat par som med nöd och näppe lyckades på sitt sista (3:e) IVF försök. (Ja, hon visste om att vi inte kan och att vi skulle påbörja IVF)

Man behöver inga fiender med den supporten.
Men där mina egna föräldrar brister där stegar svärföräldrarna in till 120 % - så jag blir omtänksamt omhändertagen i alla fall på en front ;)

Idag är det CD 10, så imorgon är det dax att "kissa på sticka"

Kommentarer
Postat av: yevonde

Men fyy.. så där får man ju bara inte säga. Att naturen ska ha sin gång. I så fall ska man inte försöka bota cancer eller laga brutna ben heller. "Lessen men du får självläka - naturen måste ha sin gång". Tur att du har förstående svärföräldrar..



Lycka till!

Postat av: snellie

Hmm.. jag tror inte på att "då kanske det inte är meningen". Det finns inget som är meningen. Man skapar sitt egna liv och ibland har man mer otur än andra. Klart att ni förtjänar barn, precis som vilka som helst.



Men hm, jag är så okunnig, vad är det för sticka du ska kissa på nu? En gravsticka, eller? Eh, förlåt mig för min okunnighet.



Den här gången känns det verkligen långt för mig att vänta på att mensen... förhoppningsvis inte kommer. Typ 1, 5 vecka. Känns oändligt. typsikt.



Nu tror jag att jag tar cykeln till Vilhelmina. Ha en fin helg!

2010-05-22 @ 11:56:45
URL: http://arneshemliga.blogspot.com
Postat av: mamma-wannabe

Ägglossnings sticka - och förhoppningsvis grav test om några veckor ;)

Vi gör ett FET (Frozen Embryo Transfer)försök i vanlig menscykel denna gång... Fick ägg i frysen vid första IVF-försöket, så nu gör vi FET och förhoppningsvis lyckas vi och då behöver vi inte gå vidare med fler IVF försök...men men man vet aldrig hur det går förrän efteråt... solsken och vackert väder hjälper till - det har varit en tung/trög vår så det är skönt att känna solens värmande strålar och bara vara i nuet en stund.



Trevlig helg!

2010-05-22 @ 14:24:25
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Jeane

Näe, det där var den värsta kommentar jag hört från någon som borde stötta till 100 %. Menar hon det verkligen eller var hon bara plump? Vilken oerhörd tur att du har fina svärföräldrar. Jag önskar dig en massa lycka till iaf.



Kram

2010-05-23 @ 22:47:56
URL: http://jeanequidote.blogspot.com/
Postat av: mamma-wannabe

Jag utgår ifrån att hon är plump och inte förstår innebörden i VAD hon säger... men jag försöker undvika att diskutera IVF och barnlöshet, det brukar sluta i likande kommentarer oavsett hur jag lägger upp samtalet - fast ovanstående är värst hittills.

2010-05-24 @ 14:01:33
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Plusresan

Tråkigt att din mamma säger så...förstår att det måste kännas extra tufft... :(



Men det känns skönt ändå, på ett sätt, att jag inte är ensam om att vara riktigt förbenat bitter ibland.



Bra att du har såna fina svärföräldrar!!



KRAM

2010-05-27 @ 13:06:19
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Plusresan

Tråkigt att din mamma säger så...förstår att det måste kännas extra tufft... :(



Men det känns skönt ändå, på ett sätt, att jag inte är ensam om att vara riktigt förbenat bitter ibland.



Bra att du har såna fina svärföräldrar!!



KRAM

2010-05-27 @ 13:08:10
URL: http://plusresan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0