idag - nu

Kom att tänka på min farmor i helgen (kanske för att det snart är Allhelgona)

Hon gick bort när jag var liten, men jag tillbringade mycket tid hos henne när mina föräldrar jobbade,
farmor hann lära mig en hel del som jag har haft nytta av längre fram i livet.

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mer innehåll

än du redan givit den.

Morgondagen vet du ingenting om.

Men dagen i dag har du.

Använd dig av det.

I dag kan du glädja någon.

I dag kan du hjälpa en annan.

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Den här dikten lärde hon mig - och i helgen så kom den till mig i tanken - flera gånger.
Det kändes som att Farmor försökte skicka styrka till mig.


Kommentarer
Postat av: Barnarlivet

Vilken fin dikt! Och så sann! Jag saknar också min farmor, hade framförallt velat ha med henne på bröllopet när jag och K gifte oss.

2010-11-01 @ 15:49:03
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Annica

Så sant som det var sagt,mycket klok farmor du hade..Tack för dina ord hos mig,dom värmer..kram

2010-11-01 @ 18:54:51
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0