Kliniken ringde!?

Hallå fågelholk!!

Idag blev jag uppringd av kliniken, eller jag trodde det var IVF avdelningen på kliniken men det var en sköterska/barnmorska på vanliga gynkliniken men som inte jobbade på IVF.
De följde upp mitt besök från oktober. Hur hade det gått, hade det blivit en skrapning?
Jag fick dra hela historien (så jag lägger in den här också - eftersom jag inte gjort det ännu) - men jag var lite förvånad över att "sjukhusen" inte pratar med varandra, trodde att de kunde få fram informationen mellan avdelningar.

Missfall oktober 2010
Jag hade kontakt med IVF mottagningen en fredag, då hade mitt Hcg-värde inte utvecklats som det skulle så de misstänkte utomkveds (X) eller missfall. Blev beordrad att åka till akuten på "Mitt sjukhus". Där fick jag sitta några timmar, innan jag blev undersökt, men eftersom jag inte hade ont fick jag åka hem. Ringde "Mitt sjukhus" (kvinnoklinken) på måndag morgon och fick en tid för nytt VUL och för att bestämma hur vi skulle gå vidare.
Fick tid på "Mitt sjukhus" (kvinnoklinken) Tisdag fm, VUL såh oförändrat ut, de såg inget utomkveds utan misstänkte missfall eftersom det inte utvecklats alls de senaste dagarna.

Blev inlagd dagkirurg för skarpning tisdag lunch.
Fick en tablett att stoppa upp i slidan för att hjälpa livmoderna att dra ihop sig. Det gjorde helt plötsligt ont som f*n, jag svimmade av lagom till de fick in droppet. Sedan var det någon gullig sköterska som fanns vid min sida hela tiden, jag gled in och ut ur medvetande, men kände hela tiden att någon fanns vid min sida, det var otroligt lugnande i en så utsatt situation, jag kände mig ändå väldigt liten och hjälplös. När jag svimmade av fick jag väldigt låg hjärtrytm så utöver morfin fick jag även något för att öka hjärtrytmen. Jag hade mer ont än vad jag någonsin haft vid mensvärk eller endometrios. Läkarna misstänkte blod i buken och ev spökande utomkveds i alla fall, så de ville göra ytterligare VUL innan skrapning. De flyttade dock fram mig i kön pga mina smärtor, så jag fick komma in 1,5 timma tidigare än planerat.

Där och då vill läkaren veta vad jag vill att han gör om det sitter ett utomkveds på äggledaren, vill jag att han tar bort eller vill jag att han försöker behålla äggledarna? Jag var så nerdrogad så det fick han förklara två gånger. Men jag sa att om äggledaren var skadad var det bättre att ta bort den. De gjorde VUL innan jag sövdes och det var inget blod i buken, så det blev vanlig skrapning. SKÖNT!

Sedan fick jag ligga kvar på uppvaket länge innan jag var tillräckligt klar i kroppen för att kunna komma hem. Min underbara man kom och hämtade mig, han hade fått gå ovetandes och orolig hela eftermiddagen. Jag var nog sist hem från dagkirurgen den dagen...

De första dagarna hemma var ganska okej, jag återhämtade mig bra, men sedan i slutet på veckan började smärtorna att tillta igen. Ringde "Mitt sjukhus", en ny sväng förbi akuten, denna gång en söndagskväll. Blev inlagd för observation och de gjorde alla möjliga tester, för at bland annat utesluta infektion, utomkveds eller andra komplikationer.
Fantastisk personal som tog hand om mig och var gulliga och omtänksamma.

Blev utskriven måndag eftermiddag - mådde bättre och testerna visade inte något.


Oavsett varför så kändes det omtänksamt att de ringde och följde upp - jag gillar min klinik, även om jag oftast inte får träffa samma läkare eller samma sköterskor. (finns någon jag inte alls gillar men, men man kan inte gilla alla)

På banan inför FET 2 i slutet nov början dec...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0