smaljeans - trodde jag, ja' ??!!

Attans!!
Min garderob svämmar över - och ändå har jag inget att ha på mig.(känns problemet igen)
Kläderna kan delas in i kategorier och då struntar jag i vanliga som vår-, sommar-, höst- och vinterkläder. Eller tröjor, byxor, underkläder mm. (mina kategorier innehåller nämligen samtliga ovanstående också)

Jag menar:

Jag har mina "smala kläder" - som jag bara kan använda när jag har en bra dag och ligger på min lägsta vikt och inte har ägglossning eller mens, de är uteslutna under IVF-behandlig. "Jag kan överstiga alla problem i hela världen kläder"

Jag har mina "normal kläder" - som jag änvänder oftast och som kan funka under ägglossning och mens, om det är en bra månad, funkar inte heller under IVF-behandling. (de börjar bli slitna, men jag vill ju inte lägga dyra pengar på att köpa nya, eftersom om jag blir gravid så kan jag ju ändå inte ha dem...)

Jag har mina "stora kläder" - som jag använder när magen är extra svullen vid ägglossning och mens, och som oftast är de enda kläderna jag kan ha under IVF-behandling. Dessa kläder ser inte kloka ut om jag är i normal eller smal tillstånd.

Jag har även "typ-mamma-kläder" - som jag använder i slutskedet av IVF-behandlingen (ironiskt va'?) och som jag naturligtvis hoppas på att kunna få använda av rätt orsaker. (de är inte kläder jag mår bra i, de är i huvudsak "akut-inköp" när inget annat har funkat, samtidigt som jag känner mig som en valross och det är väl bara i ishavet som de är sexiga...eller??!)

Sedan har jag även handlat hem lite "riktiga-mamma-kläder" - (dumt att lägga pengarna på vanliga kläder som jag faktiskt skulle kunna använda -eller?!?!) de är ännu inte använda utan ligger i sin låda och väntar på mig... :) Eftersom jag lever på hoppet!

Och för att komma till sak.
Idag krängde jag på mig smaljeansen, eftersom allt annat låg i tvätten, men jag tyckte ändå att nu är det ju ett tag sedan magen var riktigt svullen så det borde väl gå.
Men nej, här sitter jag nu och har i princip kramp imagen och kan bara andas ytligt, så jag börjar bli lätt snurrig - det får bli hem på lunchrasten och hitta på något annat...

Innan IVF:andet började så vägde jag 5 kilo mindre än vad jag gör nu, inte så farligt med tanke på omständigheterna och att jag inte vågar träna när jag ruvar eller om det finns en chans att jag är gravid... (det är ett alldeles eget inlägg en annan gång)
Men det verkar vara stört omöjligt att gå ner dem. Så jag får nog lägga upp någon form av plan för november, har jag inte gått ner dem innan jul, så lär de stanna och det lär komma några till.

Det ska ju gå att gå ner ca 1 kg i veckan utan att späka sig... någon som vill vara med och utmana och pusha?!

Mitt mål är 5 kg ner innan Lucia - måndagen den 13/12 - så nu är det uttalat - nu handlar det "bara" om att ta sig dit.

Snart helg, mannen snart hemma igen :)

Kommentarer
Postat av: Nenne

Känner igen mig i det du skriver också!



Men senaste månaden har jag bara kunnat ha "stora kläderna". Min tidigare ganska hyfsade figur försvann i och med starten av IVF i somras :-( Lätt att förneka i början men plötsligt var det ett antal kilo, som inte vill ge med sig.



Nu ska jag börja ruva nästa vecka så då tänker jag leva som vanligt men sen ska jag gå ner (om jag inte lyckas plussa förstås...)!



Hoppas dagens klickade jeans blir bra :-)

Kram

2010-11-04 @ 19:17:07
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: snellie

Jag hejar på dig! 5 kg till lucia, det fixar du! Jag ska gå ner typ... en person efter lillebror kommit ut. Det blir spännande... :P

kram!

2010-11-04 @ 19:26:08
URL: http://arneshemliga.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag håller tummarna för att du får användning för de riktiga mammakläderna snart!



Tänkte annars mest tipsa om viktklubb (Aftonbladet), som jag har kört nu i ett par månader. Man får äta allt (bara inte hur mycket som helst) och man kan gå ner upp till ett kilo i veckan.



Lycka till!

2010-11-05 @ 21:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0