Hur gör man när man inte orkar men måste?

Orkar inte!
Jag försöker hålla SAMTLIGA energitjuvar på avstånd, men vissa tar sig igenom mitt starkt uppbyggda försvar.
Människor i min närhet som inte fattar, som jag inte kan stänga ute.
Vet inte hur jag ska hantera det.

Har egentligen inte tid, men tror att jag och mannen behöver planera in en liten weekend - vet inte hur jag ska lyckas förhandla in det i vårt pressad tidsschema. Alla behandlingar och sjukhusbesök gör att vi ligger efter med saker som vi faktiskt måste lösa. ( i normala fall använder jag  helst inte måste , men nu är det faktiskt så...)


Jag borde finnas där för andra i min närhet som har det tufft, jag vill det - men jag orkar inte.
Hur gör man?
När livet bara känns som att det är för mycket. Var finns paus-knappen??

Uppdatering: Idag är det 1 år sedan vi besökte IVF-kliniken för vårt första info samtal.
Kanske är jag så låg idag på grund av det. Trodde att vi skulle ha lyckats...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0