Inga klara besked

Jag tror inte man kan vara mer förvirrad än vad jag är just nu.

Så här gick det till igår:
Vaknade tidigt, nervös, men fick i mig lite frukost.
Kommer ner till kliniken precis i tid och kommer in till doktorn ganska direkt. Han hör efter hur det är lite kort och sedan går vi dirket in till undersökningsrummet för att göra VUL på en gång. Det är bara det att jag har inte kissat sen imorse - blåsan är sprängfylld. Så han ser ingenting, bara på med kläderna och ut i korridoren och gå på toa.
Tillbaka in och upp i stolen igen, ännu mer nervös!
Och allt som syns på skärmen är en svart liten cirkel drygt 1 cm i diameter - resen är myrornas krig.
Inget ljud, inga synliga hjärtslag ingenting.
Och vad säger doktorn - jo, att vi kan inte veta säkert förrrän vi har något att jämföra med så det blir till att vänta ytterligare en vecka. Fick lämna blodprov som jag ska få besked om i eftermiddag.

Jag vet inte hur ett VUL ska se ut i v 7 + 3 dagar så jag har ingen aning - någon av er som vet mer???

Om jag ska vara logisk:
Hade det varit helt ok så hade vi sett något mer.
Det borde ha varit hjärtljud.
Alltså är det nog inte en riktig graviditet - men det sista som över ger en är hoppet.
Och hade doktorn helt säkert kunnat säga att det inte är på riktigt utan någon komplikation, så tror jag han hade sagt det - eftersom ovisshet är en av de värsta delarna av det vi går igenom just nu.

Det kan vara en mola igen - men då borde mitt första gravtest varit positivt eftersom HcG nivåerna blir extrema då - så troligtvis ingen mola. (jag gjode ett test 2 dagar innan förväntad mens, eftersom jag skulle på fest och ville veta om det var ok att ta en drink eller 2, det var en fredag och det testet var negativt) Onsdagen efteråt gjorde jag första positiva gravtestet, testade igen i måndags innan jag ringde kliniken -  positivt, har tom testat idag och det är ännu starkare positivt.

Det kan vara utomkveds.

och jag har ingen aning...


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag gjorde vul i vecka 7+0 och då sa läkaren att det kunde vara för tidigt att se hjärtaktivitet. Men om du vill se våran bild från då så kan du se den här: http://lillaunderbarn.blogg.se/2010/march/vecka-70.html



Håller mina tummar för dig!

2010-10-01 @ 15:21:21
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad bra att jag kunde lugna dig lite grann. Hoppas att du tycker att clementinerna är lika goda som jag tycker.

2010-10-01 @ 16:38:57
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: Tea

Jobbigt att inte veta. Håller tummarna för dig. Kram

2010-10-01 @ 17:56:12
URL: http://langrean9manader.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! Det är alldeles för tidigt att se ngt på VUL om du testade positivt bara 1 vecka innan. Däremot är det verkligen bra tecken att man såg cirkel :-) Det är ju hinnsäck! Lilla böna kommer synas lite senare! Tror att det vore bättre att göra VUL om 2 veckor. Då kunde man vara mer säker. Blodprov skall ju tas 2 gånger för att ser att HCG stiger adekvat. Kolla med läkare! Trot absolut inte att det är mola. Man ser då på VUL små bublor istället för hinnsäck! Håller tummarna! Hoppas jag lyckades att lugna dig lite grann !? :)

2010-10-01 @ 18:03:46
Postat av: MDB

Jag tror också att det kan synas mer senare. Såg ni en cirkel/hinnsäck kan det väl inte vara utomkveds? På vårt vul hade man aldrig sett vad det var om man inte visste, och vår läkare sa också att det var tidigt att se hjärtat. Försök att tänka positivt, stor kram!

2010-10-01 @ 19:46:15
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Lilla Jag!

Kul att du varit in å läst på min sida:) Förstår din oro men de såg ju iaf nått. Jag har varit på VUL v.7 å då såg de absolut ingenting(det gick inte bra heller)Jag tror på den lilla svarta cirkeln, tydligen kan de ligga i vila 1-2veckor (enligt min läkare) Vi får hålla tummarna åt varandra. Kommer att fortsätta läsa din sida för att se hur det går.

Kram!

2010-10-05 @ 09:22:40
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0