ååå så var det tisdag

Nu går tiden så där långsamt igen...
Fortfarande "gravid?" - tack för alla positiva tankar och kommentarer - de hjälper.

Jag överanalyserar ALLT:
Toalettbesök tar minst dubbelt så lång tid som vanligt, först div böner till samtliga högre makter och positiva tankar (och några förtryckta katastroftankar också naturligtvis). Sedan känna efter om har jag ont, molar det? Sedan själva toalettbesöket. Till sist det värst av allt - toalettpappersanalysen - skiftar det inte lite åt rött?? HUR DUM FÅR MAN BLI??!!! Men jag kan inte stoppa mig själv.

Matlagning - blir jag inte lite illamående?! (nej - ingen skillnad alls)
Brösten - spänner de? Är de större? Är vårtgårdarna mörkare? (OMG!!! kan någon sätta stopp för min hjärna!)

Jag är programmerad åt det negativa hållet - eftersom jag inbillar mig att om jag är förberedd på det värsta så gör det inte så ont om/när det inträffar... Men jag vet att det spelar ingen roll, det onda gör lika f-bannat ont ändå.

DÄRFÖR har jag beställt mammakläder (som kompensation för min dumma hjärna)
Till någon meddelar mig annorlunda är jag gravid och njuter av det ( på mitt alldeles eget vis)

Håll tummarn för hjärtljud på torsdag!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: MDB

Låter bra att bestämma sig och att beställa mammakläder. Nu ska det gå bra! kram.

2010-09-28 @ 20:51:51
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Barnarlivet

Jag förstår dig så väl. Önskar man kunde släppa oron och bara vara glad. Och vad enormt naiv man var innan plusset som trodde att får man bara plus då blir allting bra...Håller tummarna för hjärtljud på torsdag

2010-09-29 @ 12:38:52
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Tea

Lycka till!

2010-09-29 @ 18:59:11
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Barnarlivet

Du har fått en award av mig!

2010-09-30 @ 12:29:38
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hur gick det idag??? Håller tummarna så att de bli blåa :)

2010-09-30 @ 19:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0