Cirkus i stan... eller

Ja, det var det här med cirkusen, jag har en förmåga att få det lite rörigt omkring mig, dels för att jag har insett att det är sådan jag är och dels för att livet ser ut som det gör.

Tvättberget når mig till fotknölarna, sa jag att vi använder tygblöjor?? - ja det är ett helt eget inlägg. (tvätten är oftast ren, men inte ihop vikt) och det är grusigt på golvet, eftersom det inte har kommit någon snö så drar vi med oss grus utifrån, och eftersom huset inte är helt färdigt, så går det ännu inte att gå in och ut genom vanliga entrédörren utan alla ska in och ut genom groventrén, där jag har tvättstuga och även barnvagnen stående - sa jag att det är en yta på ca 3 x 2 meter! Jag gillar min tvättstuga, jag har planerat den - det var ju bara det att jag trodde att "vanligt folk" skulle gå in och ut genom entrédörren på övervåningen. Vi har ingen ringklocka heller så när vi får besök så står de och bankar för fullt och jag hör inget för jag är på övervåningen, så då ringer de på telefonen (och den ligger ju aldrig där den ska vara så då får jag springa och leta efter den) resultatet är att "vår utökade familj" går in med egen nyckel, och kan alltså dyka upp som gubben i lådan utan förvarning. Där står jag i pyjamas med barnet på ena armen och bröstet hängades utanför eftersom vi råkade vara mitt i en ammning. Jag försöker gilla läget och tänka att det är övergående, men ibland pyser jag över lite...

Nu var kafferasten över liten vill ha mat - trevlig fredag allesammans!

Kommentarer
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Tack för ditt svar ang amning. Ska fundera lite till och prova mig fram. Att byta ut nattmålet hade varit en idé om vi inte haft en så duktig dotter som för det mesta sover hela natten.

2011-12-07 @ 09:29:07
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Ny

Vafalls! Jag får nästan blodstörtning av irritation, då är det ändå inte mitt hem som folk har klampat in i. Jag skulle ha sagt ifrån _så tydligt att det omöjligt kan missförstås_ att jag vill att de 1) bara använder huvudentrén 2) inte använder nyckel utan väntar tills någon kommer och öppnar – om det är 20 minus eller ösregn kan de möjligen få kliva innanför dörren (med antagandet att "hon ammar nog och kan inte öppna just nu") men de ska göra sig hörda och de ska inte klampa vidare in i huset utan vänta tills någon välkomnar dem in (vilket förstås kan ske genom att ropa "jag ammar, sätt er i köket sålänge".
Jag skulle dessutom sätta en lapp vid tvätt-entrén, rita en pil och skriva "Använd huvudingången" – då får man dit även dem som inte vet att det finns en huvudentré (och dem som "glömt").
/Em - nytillkommen läsare som inte alltid är aggresiv men när folk inte respekterar min integritet, så ... :-D

2012-09-07 @ 10:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0