v 11 + 0 (v12)

oj, oj
1 ½ vecka kvar till inskrivning och  BM besök.
Hoppas remisserna kommer innan dess.

Känner mig inte så gravid som jag skulle vilja... (snacka om att jag är otacksam - jag vet!)
Jag mår lite illa någon gång ibland, det resulterar i dålig aptit men i regel inga spyor. (totalt spytt 4 ggr)
Jag har normalt inte ont i magen, det hugger när jag nyser (i höjd med äggstockarna ungefär) och om jag gör dumma saker, som att släpa med mig en spark på promenaden (och det är nyss grusat så jag får bära den halva vägen) då får jag ont och mår illa.

Tarmarna svullnar så jag ser riktigt tjock ut, men bara vissa dagar, andra dagar är den hur platt som helst.
Brösten spänner och ömmar, men de är inte särskilt mycket större, utan har bara blivit fylligare. Och allt hände de första veckorna nu känns det inte som att det händer något med dem.

Jag är trött och okoncentrerad, men inte så att jag somnar när som helst, men det kan ju också bero på att jag verkligen försöker lyssna på kroppen och ta det lite lugnare när jag känner mig trött.

Önskar jag fick ett ultraljud snart så jag vågar tro på det som förhoppningsvis växer där inne
- men det är det jag är rädd för och nojjar över, att graviditeten har stannat av.

Kommentarer
Postat av: Lisa K

Snart kommer ultraljudet och då vet du! Jag hade också väldigt få symptom, speciellt i början och magen visade sig inte förrän långt in i graviditeten. Först hände ingenting, sen plopp-så kom magen! Jag var en sådan som inte gick upp särskilt mycket i vikt heller, totalt 9 kilo. Det är så olika för olika blivande mammor...allt är för det mesta rätt, men ibland vore det skönt med ett "körschema", lika för alla, så att man visste exakt vad man hade att förvänta sig :)

2011-02-02 @ 12:38:55
Postat av: M

mina symptom har oxå dragit sig tillbaka, inga fler spyor och illamåendet är borta det oxå ? Inga ömma bröst alls och ingen mage.... och då börjar ju naturligtvis tankarna... det är så jobbigt att hela tiden tänka "tänk om" jag vill veta, ha bevis på att det finns nåt levande därinne. Men shit snart är du verkligen över vecka 12 gränsen i alla fall ;)

Kram M

2011-02-02 @ 14:08:13
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ungefär sådär har jag känt under mina 3 graviditeter och allt gick bra.

2011-02-02 @ 15:08:53
Postat av: Barnarlivet

Mina symptom började också dra sig tillbaka kring vecka 11. Precis innan vecka 12 så man skulle oroa sig lite innan man passerade den magiska veckan...Förstår din oro helt och hållet och önskar jag kunde trösta att den försvinner, men det har den dessvärre inte gjort. Inte för mig iaf. Men jag tror att allt är riktigt bra där inne. Har man sett ett pickande hjärta på ett tidigt VUL ska det vara som att ha passerat vecka 12, även om det inte känns så när symptomen kommer och går!

2011-02-03 @ 11:25:13
URL: http://barnarlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0