Livet blir inte alltid som man tänkt sig...

Det var inte så här jag hade tänkt att mitt liv skulle bli. Jag är idag väldigt långt ifrån det jag trodde var mitt drömscenario, jag är både lycklig och olycklig och det är väl så livet är tänker jag.
Glädje och sorg i samma ögonblick emellanåt.

Jag trodde att jag skulle välkomna mitt barn till mycket mer ordnade förhållanden, och för länge sedan.
Men nu blev livet inte så.

Vi har fått hjälp för att få barn, och barnet är välkomet och önskat och efterlängtat och jag är lycklig och längtar.
Men jag oroas också, min och mannens jobbsituation är just nu allt annat än stabil, föräldrapenningen kommer att bli nästan ingenting. Vi har ännu inte flyttat in i huset... ja kort uttryckt är allt annat, förutom att vi väntar barn, kaos.
Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi föreställt mig att livet skulle bli så här.

Men jag är lycklig ändå, jag delar detta kaos med en man som jag älskar och vi väntar barn.
Ibland är livet enkelt även när det är svårt. Om ni förstår vad jag menar...

Kommentarer
Postat av: Nenne

ja, man har ju fått lära sig att allt inte går att planera och det är ju ofta svårt att acceptera. Men jag tänker som du - vi har varandra och ska ha en bebis - allt annat ordnar sig.



Kramar!

2011-06-05 @ 15:59:37
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0