Aj, det gör ONT!

Jag har såå ont.
Smärtan kom från en stund till en annan. Det började i går kväll.
När jag skulle resa mig efter att ha suttit ner och ätit middag och småpratat en lång stund.
Då kunde jag knappt går, varje steg smärtade och jag tog små små steg.

Det är kring benen i bäckent det gör ont, värst på högra sidan.

Jag har vaknat varje gång jag har behövt vända på mig i sängen inatt. Så jag har inte sovit mycket...
Och mannen fick stötta mig när jag skulle ställa mig upp i morse.

Trodde att det skulle avta under dagen men icke. Det absolut värsta är att ta sig från sittande till stående och de 10-20 första stegen efter det.

Jag har tagit hand om tvätt idag på förmiddagen, det var enklast att förbli stående och röra sig över små ytor hela tiden. Eftersom det är start efter sittande som är värst.

Men nu orkade jag inte stå mer (anklarna har svullnat) så nu har jag legat med kall vetekudde och vilat i en timme.

Är det foglossning och kommer det vara så här de resterande 3 månaderna???!!!
Vad kan man göra för att lindra foglossning?

Ska ringa BM på måndag och be om en tid direkt.

Kommentarer
Postat av: anonym

Har samma besvär :-( Det man får göra är att ta Alvedon 500 mg, 2 tabletter 4 gånger om dagen och kontakta sjukgymnast. Man får också prova bälte som håller bäckenet. Det är det Bm rekommenderar. Sjukskrivning ev på halvtid kan vara bra avlastning... Ring barnmorska och ta åtminstone till natten 2 st, 500 mg:s Alvedon.

2011-05-21 @ 19:22:52
Postat av: Tea

Ring barnmorskan i morgon om det inte blir bättre.

2011-05-22 @ 08:48:53
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Låter onekligen som foglossning, tyvärr. Ring barnmorskan så får du säkert en tid hos en sjukgymnast som förhoppningsvis kan hjälpa dig. För mig har stödbälte inte hjälpt, tvärtom så blev det värre. Har dock TENS som hjälper för stunden och kryckor vid förflyttningar utomhus. Hoppas det inte blir så illa för dig.

2011-05-22 @ 09:28:22
URL: http://tomfamn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0