Försäkring, babyskydd/bilbarnstol och tygblöjor

Ja, det blir ett blandat inlägg ;)

Men det är detta jag har funderat på den senaste tiden...

Var inne hos Jenny och såg hennes försäkringsfråga, så här har vi gjort:
Vi har alla andra grejer, bank, försäkring, pension hos Länsförsäkringar
så vi har tecknat gravidförsäkring via dem. Den gäller från v 10.
Från v 26 kan man uppgradera och få ytterligare skydd för 650 kr,
de pengarna får man sedan igen på premien när man tecknar barnförsäkring efter att barnet fötts.

Vi har även tänkt utnyttja deras erbjudande om Babyskydd/Bilbarnstol fram till barnet fyller 3 år, man får hjälp med installation i bilen och får byta allt eftersom när barnet växer och den bilbarnstol man har när barnet är 3 får man behålla. Kändes väldigt smidigt.

Sedan för att byta spår helt och hållet, så har jag funderat en del över blöjor, det kommer ju att gå åt en hel massa blöjor, och de kostar pengar och påverkar miljön. Jag fundera alltså på att köra med tygblöjor istället för traditionella vanliga blöjor. Någon som har erfarenheter eller tips? Jag känner inte någon som har provat.
Den sida jag har kollat på nu finns här.

Tacksam för alla tips!

Kommentarer
Postat av: snellie

Hej!



Jag har tänkt att jag ska prova tygblöjor så fort jag märker att lilleman har något som helst bajsschema. Som det är nu bajsar han mest hela tiden och det känns... meckit med tygblöjor då.



Men... håll mig gärna uppdaterad om du köper tygblöjor... så gör jag detsamma.

2011-04-21 @ 11:59:00
URL: http://arneshemliga.blogspot.com
Postat av: Christoffer

Hej.



Vi har använt tygblöjor till båda våra barn. Har varit mycket smidigare än vi först trott. Inga problem med blöjexem. Vi använde mestadels blöjor från muksut från www.littlebloom.se,



Såg att de har ett jättesmidigt testkit nu också.



Ett tips är att kontakta Maria därifrån, hon är superhjälpsam och väldigt kunnig.



Lycka till med allt :)

2011-04-22 @ 22:56:36
Postat av: Jenny

Tack för kommentar på min blogg! =)

Känns bra att ha ordnat med sådana "praktiska" detaljer också.



Glad påsk till dig och magen! =)

Kramar

2011-04-24 @ 13:55:24
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com
Postat av: MDB

Vi kör tygblöjor till vår lilla skrutt och det har gått hur bra som helst - har fyra olika sorters blöjor och alla har sina för- och nackdelar.



Här finns lite bra läsning om tygblöjor: http://helenas.dagar.se/2009/05/26/tygblojor/

2011-04-26 @ 13:31:43
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0