glädje vs sorg

ja nu har vi nedräkning mannen och jag, inom 2 månader (vet inte exakt datum ännu) så har vi flyttat in i vårt hus!
Som jag längtar, vi har hållt på och bygga det "på ledig tid" och mannen har i vissa perioder haft längre ledigt från sitt jobb, men det är strax över 2,5 år sedan vi började sätta stolpar för att gjuta grunden. Och det som i hela processen har hetat 'kontoret' är nu även officiellt 'barnrummet'.

Eftersom det är annat som är lite oroligt/jobbigt/oundvikligt bland våra närmaste (flera som är sjuka och inte vet hur framtiden kommer att se ut) så får jag nästan avsätta tid för att stanna upp och njuta av att saker börjar falla på plats för oss. Det efterlängtade huset snart inflyttningsklart och det mest otroliga av allt som nu efter fem års längtan äntligen växer i min mage. Jag försöker hitta små stunder av lycka. Jag behöver det för att orka vara ett stöd för de i min närhet som har det svårt. Samtidigt känns det som att jag kan inte dela min lycka fullt ut med någon. Det känns nästan opassande när andra har det så svårt.

Ja, det är väl en del av livet antar jag, att sörja de som lämnar, oroa sig för de som är sjuka, och glädjas med de som glädjs - just nu finns alla delar så påtagligt i mitt. Är känslosam idag och känner både glädje och sorg på samma gång.

Livet är ett mirakel

Kommentarer
Postat av: Paulina

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 @ 10:35:06
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0