SPA & Gravid - Vad gäller?

Okej nu behöver jag er hjälp!

Vad är okej på SPA när man är gravid?

Jag har inte bokat några behandlingar utan har bara tänkt vara i de olika poolerna och bastu i relaxavdelningen, kanske något yoga-pass.

Har läst runt på nätet och blir inte klok.
Bastu JA/NEJ
Bubbelpool JA/NEJ
Vanlig pool med "massage-stationer" JA/NEJ
Stilla utomhus pool JA/NEJ


Hur har ni gjort? TIPS OCH IDÈER mottages tacksamt!!


UPPDATERING:

Tack tjejer för bra tips, nu har jag packat färdigt och tidigt imorgon bitti åker vi :)
Ska bli såå skönt och framför allt härligt med lite egen tid tillsammans med mannen.

Ha en trevlig helg!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Nenne

Oj vad svårt - det tänkte inte jag alls på när du skrev att du bokat Spa!



Ska bli intressant att se vilka råd du får, tyvärr vet jag inget om ämnet mer än att jag i o f läst någonstans att för mycket värme inte är så bra för gravida (varför vet jag inte).



Kram

2011-03-03 @ 16:43:37
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Vi var på spa resa i Polen med ett annat par. Hon var gravid i 6:e månaden då. Hon fick massage som var speciell för gravida, men i övrigt så bastade och bubblade hon för fullt, det gick jätte bra. Hoppas ni får den mysigt på spa! Kram!

2011-03-03 @ 17:12:59
URL: http://hjartats-langtan.blogspot.com/
Postat av: MDB

Jag skulle på spa med en kompis när jag var gravid i vecka 24 men tyvärr blev det inställt i sista stund... :-( Men det jag hann förstå innan dess var att basta funkar bra (men man ska inte sitta sig jättesvettig), liksom vanlig pool, men att bubbelpool inte är att rekommendera (det ska vara något om att bubblorna medför ökad risk för bakterier).



Vill du boka någon behandling så har jag också läst mig till att ryggmassage trots ryktet ändå ska funka, och vill man inte chansa så kan du ju ta en ansiktsbehandling eller en fotmassage kanske.



Hoppas att du får det skönt!

2011-03-03 @ 18:42:31
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: akna

Massage går bra efter v12! man får inte massera innan det pga missfallsrisken (det finns egentligen inget som visar på att det kan ge missfall, det är nog mer ett skydd för massören utifall att något skulle hända..)

Har också hört att bubbelpool inte är bra, och att man kan basta men inte nån längre stund.

Det finns säkert någon speciell gravidbehandling, men om du fortfarande kan ligga på mage så kan du ta vanlig ryggmassage, säg till att du är gravid innan bara:)

Hoppas du får en skön spahelg!

kram

2011-03-03 @ 18:55:46
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0