Lite nervöst...

...ja det är nervöst, även om det känns som att tiden just nu går fort och det är positivt.

Det känns att det är första gången, att det är nytt, att jag inte riktigt vet vad jag ska förvänta mig...

HALLLÅÅÅÅ!!! - Inom mindre än 2 veckor är det ÄP!!!
japp, lite mentalpanik

Fokuserar på att komma lugn till ÄP, och tror att jag hanterar smärta bra, i alla fall förhållandevis...

Det jag är nervös för är ET, och tiden fram till TD, jag har sjukt många järn i elden just nu och jag vet att jag borde prioriterar annorlunda, men även om jag prioriterar om så är inte det samma sak som att jag varvar ner och tar det lugn...

Jag tror att orsaken till att jag har svårt att se mig själv i "sängläge" i 1-2veckor är att jag ser inte mig själv som sjuk, OK att kroppen inte direkt jobbar med mig just i fråga om att skaffa barn men jag är inte sjuk!!

Hur stilla ska man vara efter ET?
Hur länge?
Är det för knyttet's (embryot´s ) skull eller för min skull?
Alla tips och tankar från er som vet mer mottages tacksam :)

Nu ska jag gå och involvera mannen i mina sprutor, han har tittat på så nyfiket de senaste kvällarna så idag erbjuder jag honom att sticka nålen i mig... får se hur det går.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Till mig har de sagt att känns det bra är det bara att leva som vanligt direkt. Det de nämnt att jag ska vara vaksam och försiktig med är om jag blir för svullen om magen och får för ont då det kan vara tecken på överstimulering. Men för knyttet skull ska det vara lugnt, det kan inte ramla ut.

(jag själv har däremot inte varit helt övertygad trots dessa ord och tagit det lugnt iallafall 2-3 dagar efter) ;-)

Stora kramar

2010-02-07 @ 21:08:33
URL: http://www.asa1977.blogspot.se
Postat av: cf

Hej,



Du måste själv känna hur din kropp fungerar. Jag valde att vara sängliggande i 4 dagar efter ET och sedan ta det lugnt resten av tiden. Alltså ingen träning utan endast jobba och sedan vila på kvällarna. Men känn hur din kropp är. LYCKA TILL!!!

2010-02-07 @ 21:13:58
URL: http://ivfresan.blogg.se/
Postat av: MDB

Två veckor till ÄP. Spännande. Hur funkade det att bli sticken av mannen? Jag tror att jag ska låta min sköta hela stickandet (så kan jag ha händerna fria till att hålla för ögonen).

2010-02-07 @ 21:24:47
URL: http://www.minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: mamma-wannabe

Tack för era kommentarer!!

Nu har jag lite mer koll

och kan lugna mitt inneboende kontrollfreak ;)

2010-02-08 @ 16:13:07
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Sara

När jag gjort ET så tog jag det lugnt ett par dagar, sen levde jag som vanligt. Tränade en dag i veckan, även om jag inte tog ut mig helt.

Jag blev gravid, även om det slutade med missfall.



Lev som vanligt är mitt tips!

Kram Sara

2010-02-08 @ 16:15:26
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Miss S

Jag hade lite ont ca en vecka efter ÄP, och kände inte direkt för att träna. Men jag var absolut inte hemma från jobbet, eller sängliggande. Så ont hade jag inte. Lite promenader tog jag, och idag (knappt två veckor efter ÄP) ska jag göra mitt första pass på gymmet efter ÄP och ET. Säger som de andra, lev som vanligt, så gott det går. Känn efter vad din kropp säger!

Kram

2010-02-09 @ 15:54:35
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0