mindre än 8 veckor

Är det för tidigt att ha julångest?!

Brukar normalt sett njuta av adventstid och höst/vintermörker, med mys, levande ljus, te, varm choklad, långa promenader men själva julen är ångestladdat. Och det beror på att jag är uppvuxen i en familj med problem, som gör att resultatet av att vi ses alltid är oberäkneligt. Vem mår bra, vem mår dåligt, är sådant som påverkar oss alla.
En himla massa "tå-tassande" helt enkelt.
Och nu känner jag en lätt ångest redan inför advent...

Önskar så att vårt hus var klart och att vi hade barn - då kunde jag bara stänga ute resten av världen (läs min familj) och ha julmys med den nya lilla kärnfamiljen.

Men det händer inte i år heller - alltså ångest

Kommentarer
Postat av: Annica

Det är samma ångest i det här huset och jag känner precis likadant,önskar så att få bli en egen liten kärnfamilj att fira jul med..Ingen ångest bara julefrid..

Låter mest som en saga men det vore fantastiskt..



Nu blir ju jul dessutom ännu jobbigare eftersom att Alva och Tyra föddes i december..



Stor ångest!Försöker ignorera att det snart är december och jul..



Men vem vet,nästa jul då kanske vi har ett mirakel..



Kram..

2010-10-30 @ 15:22:13
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0