Trippeltest - Svaret har kommit!

Vi genomförde ju ett Trippeltest (eg planerat Dubbeltest, men eftersom jag inte hade blivit hormonstimulerad så kunde man göra ett Trippeltest)
Detta är en variant av KUB/NUPP - som görs för att få fram sannolikheten för att barnet föds med en kromosomskada. Trippeltest/Dubbeltest görs på de platser i landet där KUB/NUPP inte erbjuds. Min BM sa också att har man blivit gravid via IVF och hormonstimulerad är KUB inte lämpligt eftersom blodprovssvaren kan bli felaktiga (jag har en vän som råkat ut för detta) - då gör man Dubbeltest istället.
Undrar du över något - släng iväg en fråga så ska jag försöka svara.

Svaret - vi är lågrisk

Skriver in siffrorna för mitt eget "kom-i-håg".
Åldersindikatorn enbart - 1:359 (detta räknas fram statistiskt)
Blodprov Downs - 1:1542
Blodprov (annan kromsomskada som jag inte minns namnet på) - 1:3000
Blodprov ryggmärgsbråck mm - 1:5000

Fick tid för RUL också - om en månad ungefär (ca 3 veckor) - känns som en evighet, men mannen ska i alla fall ha kommit hem från sitt jobbuppdrag innan dess :)

Nu utgår jag ifrån att det är en frisk krabat där inne!!
och ska försöka jobba lite...

KRAM

Kommentarer
Postat av: akna

Vad skönt att allt såg bra ut!

Kram

2011-02-28 @ 19:32:44
URL: http://www.hoppofortvivlan.blogspot.com
Postat av: Hon

skönt att höra.



vi hade 1/9112 och 1/10000 på den "andra avvikelsen" jag inte heller kom ihåg vad den hette (kan det varit trisomi, kromosom 13?) hur som. skönt!



kram!

2011-02-28 @ 21:16:15
URL: http://ivfresa.blogg.se/
Postat av: Längtan

Vet du varför det kan ge felaktiga kub-testsvar när det är ivf?

2011-03-04 @ 16:02:07
URL: http://langtantillbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0