v12 + 0 (v13)

Jo, tiden går, men jag tycker fortfarande inte att jag känner mig gravid,
undrar vad jag har för referensramar till den känslan egentligen?!?!
Har ju aldrig varit här förut.

Vet inte hur ni andra känner där ute, men jag har inte riktigt kommit underfund med hur "jag är som gravid".
Byter snabbt samtalsämne och är inte bekväm med att tala om att vi är gravida.
Även med familjen.
Snart är jag tvungen att prata med människor jag jobbar med i olika projket eftersom förlossningen är beräknad till en av de intensivaste veckorna för ett av projekten som jag är ansvarig för - har lite svårt för att ta tag i just det samtalet. Men jag kan ju under inga omständigheter räkna med att jobba den veckan.

Och förlåt till alla IVF:are, barnlängtare m fl, för detta inlägg, jag vet att det här är ett "icke-problem", och önskar att alla plussar snarast möjligt!!!


Det känns långt till måndag.
Önskar så att jag får samma härliga upplevelse som Lycklig i hemlighet.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Nori

Jag måste säga att för mig var det så personligt, ovanligt att jag höll graviditeten hemlig för att få vänja mig och ha det ifred från frågor ända tills dess det inte gick att dölja, vecka 18 eller nåt sånt.



Inget sätt är fel, gör det som känns bäst för dig oavsett om det är att berätta så fort du fått plusset på stickan eller så sent som du önskar...

2011-02-09 @ 14:38:00
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: MDB

Jag tyckte också att det var svårt att berätta att vi var gravida. Lite tror jag att det hade med att göra med hur jobbigt jag tyckte att det var när andra har berättat sin "stora nyhet" men också för att jag var nervös och hade svårt att förstå det själv. För mig blev det en väldig lättnad när magen kom och liksom "berättade av sig själv".

2011-02-09 @ 15:22:49
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: M

Hoppas oxå du får samma WoW upplevelse som jag fick ;) Det kommer du få och eftersom du är längre gången så kommer ni se ÄNNU mer och ännu bättre ! Kommer bli helt fantastiskt.

Oros känslan försvann till viss del av ultraljudet och det va skönt, men att förstå att JAG skulle vara gravid, det gör jag fortfarande inte... konstigt det där... när ska det sjunka in egentligen ? Har oxå känslan av att jag inte riktigt vill prata om det med andra för det känns som om jag sitter och ljuger... haha tycker att våra magar kan börja växa nu så vi får lite extra bekräftelse ;)

Kram M

2011-02-09 @ 22:02:07
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0