HJÄLP! Tips på VAD man behöver EGENTLIGEN önskas!

Imorgonkväll ska jag till kompisar, som är färdiga med småbarn, så vi får/köpa/låna det vi vill av deras grejer.
Vi bor relativt litet så vi har inte så mycket plats till extra förvaring så jag vill inte ha en massa saker som jag inte kommer att använda.

Jag är ju ny i sammanhanget så min fråga till er är VAD behöver man EGENTLIGEN ha till barnet?
Alltså era tips på de bästa grejerna, de sämsta grejerna och de onödiga grejerna... och MÅSTE grejerna.

Kort sagt jag behöver lite hjälp!

Kommentarer
Postat av: Tea

Intressant. Tittar in senare och ser vad du får för svar.

2011-05-03 @ 09:53:10
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Sara

Babysitter med fullt liggläge är guldvärt, våran har vi använt sen dag 1 och änvänder den än idag snart 6 månader senare.

Bärsele/sjalom man har ett kinkigt barn är det riktigt bra att ha, så man får ha händerna fria.

Leksaker

Matstol



Hmm listan kan nog göras hur lång som helst men jag stannar här...

2011-05-03 @ 10:26:59
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Postat av: MDB

Jag trodde inte vi skulle ha nytta av babysitter, men den har verkligen varit toppen. Bärsele är också bra att ha. Babygymmet är skrutten för liten för att tycka är roligt några längre stunder, men jag har sett kompisars äldre barn som roat sig själva där länge så jag skulle nog rekommendera det också.



Något som vi inte haft nytta av är badbalja. Hittills har vi badat lillan i handfatet eller i badkaret. Vi har också en vagga som bara står i sovrummet för skrutten sover bara i vår säng, så den kunde vi hoppat över och nöjt oss med spjälsäng.

2011-05-03 @ 13:42:49
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0