Svårt välja barnvagn!?!?!

Oj, oj Barnvagn är svårt!

Vi behöver en vagn med lufthjul, som rullar lätt på grusväg och i backar.
Så alla vagnar med småhjul fram eller punkteringfrisdäck är tyvärr inte ett alternativ.
Vi bor med naturen runt husknuten...

Sedan kommer vårt barn ligga i liggdelen hela vintern, så jag vill gärna ha en separat liggdel (inte kombivagn), så den inte blir för trång fram i februari/mars, då det fortfarande kan vara riktigt kallt.

Sedan funderar jag på det här med vändbar sittdel, hur viktigt är det att barnet inte åker framlänges före 1årsåldern?

Nu har vi tittat på två ganska olika vagnar

Dels Babytravel Amsterdam - 3-hjuling
och dels Kronan - 4-hjuling

Kom med alla tips och råd ni har - snälla!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är ju inne på tipsaspåret idag, så jag fortsätter...

Vi ska ha en Urban Jungel. Jag har varit kär i den sen min syster skaffade en för snart fyra år sen, så vårt val har inte varit så svårt ;)

Den har:

-Tre hjul som är stora och med luft = lättkörd både i stad och skog...

-Separat liggdel, som dessutom sitter högt... gött för ryggen...

-fullt liggläge i sittdelen

-ny förbättrad sufflet

-väldigt smidig att fälla ihop (sittdelen behöver man inte ta av)

-ingen möjlighet att vända sittdelen mot sig, men jag tror inte detta är något problem. Min systers båda barn har suttit framåt utan problem...



Jag kan hålla på ett tag till, men du har nog förstått att jag gillar den... ;) Kolla in den!!



Lycka till!!



2011-05-09 @ 17:14:22
Postat av: anonym

Vi tror på Krona! Svensktillverk, billigare, vinnare "Bäst i test"

2011-05-09 @ 17:20:39
Postat av: Anonym

Kolla på emmaljunga mondial eller edge?

2011-05-09 @ 17:52:05
Postat av: Annica

Jag och Mats har konstaterat att köpa barnvagn är svårare än bil..

hur mycket som helst att fundera på och hur vet man vad som är bra..

Men jag är inne på att köpa en kronan,tycker dom verkar fina och dom har ju fått bra omdöme så jag gillar att du la ut en fråga om det:)vill också veta...

2011-05-09 @ 18:17:27
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: M

Åhh denna djungel ! Tyckte oxå det va fruktansvärt svårt att välja. Man vill ju trots allt köpa EN vagn som är bra som man gärna kan ha ett par år utan att behöva byta. Jag älskade ju först babytravel vagnen, Åh hade chansen att fynda en för 2000 på blocket men så tyckte jag ju tyvärr att sittdelen avgjorde, att man inte kunde ha barnet vänt mot sig :( riktigt synd annars hade jag absolut tagit den.

2011-05-09 @ 20:05:38
URL: http://ledsenihemlighet.blogg.se/
Postat av: mamma-wannabe

Ja det lutar åt att vändbar sittdel blir det avgörande. Jag vill ha barnet vänt mot mig...



Nu är vi ju på begagnat marknaden och inte villiga att lägga några större summor, så detkan bli något annat i slutändan, men jag tror ändå att den vagn som uppfyller flest av våra önskemål är Kronan... men vi får se till att klämma och känna först ;)

2011-05-09 @ 20:43:56
URL: http://familjecirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0