Insikter och utsikter

Insikter
Jag har varit på flera föreläsningar den senaste tiden och två stycken sticker ut därför jag blev djupt berörd av båda. (satt bland vilt främmande människor och KÄMPADE med att dölja tårarna)

Det är två kvinnor jag har lyssnat på, de hade helt olika ämnen, olika bakgrund men en gemesam nämnare, de pratade om sina egna liv, och hur de har använt sina motgångar till att bli starkare (det här är förenklat, förkortat och gör inte föreläsningarna rättvisa ...)
Det jag tar med mig från dessa båda kvinnor är att även om det inte känns så alla dagar så är det sant:
Var dig själv och gör det du tror på därför att hur du värderar dig själv påverkar hur andra ser dig. Det lönar sig att vara ärlig. Du kan välja att vara lycklig!
och kanske lite klyschigt: "if it doesn't kill you, it makes you stronger" och "jag har själv makten att förändra, finns viljan så finns möjligheten"


Utsikter
Prognosen för framtiden ser god ut.
Jag tog till mig av deras livshistorier och tänker jobba med mig själv för att bli lite bättre som människa. både jobb och privatliv snurrar på i 170, och det är positivt men jag ska ta mig tid att stanna upp mellan varven och se på livet utifrån, ibland blir jag lite väl insnöad på mitt eget. Det är fortfarande orättvis att andra skaffar barn utan att blinka, men jag har så mycket som är positivt i mitt liv och genom att se utåt med jämna mellanrum kan jag uppskatta och vara mer tacksam för det jag har.

Utsikten från huset som vi bygger kommer att bli FANTASTISK - :) och det är verkligen något att vara glad för!

TREVLIG HELG!
Massor med kramar

Kommentarer
Postat av: Miss S

Tack för din kommentar på min blogg! Du har helt rätt, så klart. Jag brukar också verkligen göra det; fokusera på annat och inte glömma att leva. Men ibland dyker man ändå ner i det där mörka hålet, det är liksom ofrånkomligt. Men jag lyckas alltid ta mig upp igen, ganska fort, som tur är. Idag strålar solen och det är fredag!

Kram

2010-04-16 @ 15:57:52
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se
Postat av: en evig längtan

Jag har missat att ni bygger ett hus, vad roligt! Bygger ni det helt själva eller är det ett "klart" hus? Hur stort?



Hoppas att din helg har varit bra =)

2010-04-18 @ 21:58:19
URL: http://enlangtan.blogspot.com
Postat av: mamma-wannabe

Helgen var bra :)



Vi bygger helt själva, "på lediga stunder" så det tar sin goda tid att bli färdig, men innan jul SKA det vara klart, jag hoppas att det går riktigt bra och då kan vi flytta in i slutet av sommaren.

2010-04-20 @ 08:18:59
URL: http://familjecirkus.blogg.se/
Postat av: Miss S

Svar på din fråga om min behandling: vi kör korta metoden den här gången, liksom förra. Första försöket (som inte ledde till ET) körde vi långa, med nedreglering med nässpray och hela kitet, precis som du. Korta metoden är injektioner i ca 8-10 dagar och sista äl-sprutan 36 tim före ÄP. Så det går ganska fort. :-)

2010-04-20 @ 15:25:43
URL: http://www.baby-langtan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0