Livet ÄR orättvist

Igår var jag förbannad stora delar av dagen, hur inskränkt får man bli?

Återigen tidningsartiklar (de senaste veckorna) med siffror om när det är bäst att skaffa barn. Precis som att det är självklart att det går. Rubriker som hur du enklast blir gravid i sommar.
Som en liten parentes - Statistik över hur IVF har ökat med 400 %, men igen reflektion kring varför. Eller hur de som drabbas påverkas.
Bloggar som knyter an till detta (och skriver mer trams) och därutöver oroar sig för kön, ja min man skulle bli såå besviken om det blev en flicka till... och andra briljanta uttryck.

Jag har bara en ska att säga:
NI FATTAR INTE HUR BRA NI HAR DET!!!

Det är inte det att jag önskar er vår situation - jag bara önskar att ni förstod hur lyckligt lottade ni är.
Att jag går igång på detta just nu (det är ju inget nytt som dykt upp) kan bero på att det dyker upp flera  "nygravida" i min omgivning, och det är på omgång 2 och 3 - och vi började försöka skaffa barn låångt innan de ens hade tänkt tanken. Det var när jag tog bladet från munnen och talade om hur svårt vi hade som de "kom på" att de var i samma ålder och det kanske inte skulle vara helt okomplicerat att bli fler...
så jag tycker att det med alla bekymmer inkluderade faktiskt skulle kunna vara vår tur snart.

men, men solenskiner och vi har ägg i frysen - det finns garanterat de som har det värre.

i väntan på nästa mens
KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Instämmer helt! Hörde en kvinna som tycker man bara ska "skaffa" barn i januari, februari eller mars och att hon frågat sin väninna hur hon tänkte när hon "skaffade" barn juli. Man blir helt förbluffad! Herregud det spelar väl ingen roll vilken månad man får barn.



/ en som hoppas på ett plus väldigt snart



2010-03-30 @ 18:01:59
Postat av: Plusresan

Här är en till som håller med. Fast det känns lite som att jag sakta men säkert börjar bli avtrubbad. Att jag accepterat att det finns så vansinnigt många människor här i världen som är knäppa i huvudet och som inte förstår hur bra de har det...



Eller så tycker jag så just idag bara för att jag inte ätit nåt på flera dagar. Mitt jävlaranamma kommer kanske tillbaka igen om ett par dagar... =)



Men visst, jag kommer att ryta tillbaka rätt så rejält när någon frågar mig om det inte är 'dags för oss att skaffa barn snart' eller om jag tvingas lyssna på ännu en diskussion om vilken månad som är bäst att 'skaffa barn' under....



/Joanna

2010-03-30 @ 19:15:54
URL: http://plusresan.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag håller också med, men måste också erkänna att jag själv varit där innan våra problem upptäcktes... Jag hade tänkt mig en maj-bebis av många olika orsaker, dock en skillnad detta var inget jag pratade högt om utan önskade bara i mina tankar.

Man får försöka nonchalera det, fast det är svårt. De vet inte bättre.



Stora kramar

2010-03-31 @ 11:28:11
URL: http://www.asa1977.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0