Lång eller kort?

Långa eller korta metoden?
Jag har dålig koll,
hur länge nedreglerades du?
Hur länge fick du ta sprutorna?

Har en vännina som påbörjar behandling nu och vi går inte på samma klinik och verkar ändå få ganska lika behandlingar men lite olika är de så jag började fundera på hur många olika varianter finns det?

Jag har ju bara gjort ett IVF med hormoner och nedreglering, resterande har varit ostimulerade frysförsök, så jag känner mig som vanligt väldigt grön när det kommer till teknikaliteterna.

Alla tips mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: MDB

Bifogar länkar till mina sammanställningar över våra båda försök:

http://minadrommarsbarn.blogspot.com/2010/03/ivf-1-overblick.html

http://minadrommarsbarn.blogspot.com/2010/06/ivf-2-overblick.html

Här har jag angett dagarna, doser mm. Hoppas att det kan vara lite till hjälp.

2010-11-01 @ 19:31:24
URL: http://minadrommarsbarn.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hej,

Jag har också endometrios och är på mitt 2:a IVF försök (tekn. mitt 3:e försök men det är en annan historia). Första försöket nedreglerades jag i 3 veckor för att min läkare menar på att det är bättre så när man har endometrios. Detta för att svälta ut eventuella endometrios härder och för att dämpa "inflammatoriska" processer.



Just nu är jag i stimuleringen och har under detta försöket varit nedreglerad i 6 veckor! Jag fick ta en spruta som heter Procren Depot, du känner kanske till den. Men sprutan håller i 30 dagar och sen fick jag börja spraya med Synarela i slutet av vecka 4 i nedregleringen, för att hålla värdena nere tills det var dax för stimuleringsstart. Procren Depot är ett läkemedel för

endometrioskvinnor när man ska hållas nedreglerad en längre tid.



Det var bara ett tips men det bästa är väl att du bollar allt sådant här med din läkare! Lycka till, håller tummarna för dig.

2010-11-03 @ 21:51:56
URL: http://trohoppochkerlighet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för tips tjejer!!

Just nu är det FET, ostimulerade frysförsök som gäller för min del. Förhoppningsvis i månadsskiftet nov/dec.



Men jag samlar information inför IVF 2 (om det skulle behövas)och för att kunna bolla idéer och vara ett stöd till min väninnan som precis ska starta sin första IVF, hon har Google-förbud just nu...



MDB: tack för länkarna, bra sammanställningar!! Ska göra en egen om det blir ett IVF 2, det är så smidigt att gå tillbaka till...



Jenny: jag har inte hört om Procen Depot, och jag har inte blivit annorlunda behandlad för min endo, så det är ett spår jag ska kola upp fram över.



Kom gärna med mer info - och självklart bollar jag även med min läkare.



Kram på er!



2010-11-04 @ 10:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0