Hur varmt är FÖR varmt?

Pratade med BM igår om min vattenjympa.
Det är vanlig vattenjympa och just de dagarna jag går är det i en uppvärmd bassäng som är ca 33 grader.
Jag har inte funderat över värmen tidigare (vilket kanske var dumt?!) men sista gången jag var där så upplevde jag att det var väl varmt att jympa i så därför frågade jag BM nu när vi var där.

Jo, det kan vara för varmt men du får ju känna av vad din kropp signalerar och är det så att bebis rör på sig extra mycket i samband med jympan så kan det vara en indikation på att bebis tycker att det är för varmt. Vet inte om jag blev mycket klokare... men jag tänker ändå byta dag/grupp så att jag får gå när det är i den vanliga bassängen som är 28 grader och sedan får jag väl jämföra. Enda trixet är att då måste jag ta flex/komp från jobbet eftersom det är på dagtid, men det ska vi väl kunna lösa.

Hur gör ni med träning och värme?


Jag kanske får hålla mig till min träningsDVD här hemma i fortsättningen, och det vore trist.
Vattenjympan är så behaglig och jag vågar göra rörelserna och få lite puls eftersom jag vet att det är skonsam träning.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag gick på vattengympa för gravida då jag väntade C, då var bassängen uppvärmd till 33-34 grader och det gick jätte bra.

2011-04-12 @ 11:42:42
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0