Babyskyddet passar inte i bilen!!

Här skiter sig min planering :)


Var och hämtade ut babyskyddet idag (ville ju gärna ha det gjort innan vi åker till förlossningen)
Brio Primo tror jag att det heter. Vi får ju hyra det via vår försäkring - så himla bra tycker jag!

MEN

Våra säkerhetsbälten räcker inte runt - aaarrrrrggggg!!!!

Har ett samtal kvar att ringa imorgon, om de ev har en bas att hyra till babyskyddet
men annars måste vi lösa det på något annat sätt, för vi har inte tänkt byta bil.

Någon som vet om det finns bältesförlängare att få tag i??


All hjälp mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Har ni isofix i bilen? Isf kan ni köpa en "bas" till stolen så slipper ni joxet med bälte runt!

2011-08-11 @ 17:49:23
URL: http://www.chamomilla.se
Postat av: Camilla

Åååh missade att läsa HELA inlägget!

Men basen går att köpa separat för inte så många hundralappar och det finns säkerligen ngn begagnad på Blocket

2011-08-11 @ 17:53:14
URL: http://www.chamomilla.se
Postat av: Theasmamma

Vi har en Brio primo, första veckorna körde vi utan bas! Men efter någon månad köpte vi en bas till, det var så besvärligt att spänna fast hela stolen varje gång... Basen va ett jättebra köp, så lättsamt :) Vi köpte basen ny för 400 kr tror jag :) Så inte så hemskt mycket pengar heller :D

2011-08-11 @ 20:27:56
Postat av: Camilla

Jag minns själv att jag inte var så förtjust i denna typen av kommentarer sista veckan av graviditeten men jag bara måste ;)



Varför skriver du ingenting? Kan du kanske ha ngt bättre för dig :)

2011-08-16 @ 10:46:20
URL: http://www.chamomilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0