Nästan otäckt

jag har nu blivit "gravid-klassad"  - på nyårsafton var vi hos vänner som vet vad vi går igenom.
Ganska snart kom frågan om det fanns några positiva nyheter bakom mitt alkoholfria val.
Vi berättade hur det lågt till... att vi hoppas men inte vågar tro helt säkert.

Sedan var jag gravid... goa vänner som vågar tro... själv tyckte jag nästan att det var otäckt.

Så här ser sympromen ut just nu, illamåendet kommer och går (har inte spytt), jag mår illa av att äta, så för det mesta känner jag mig hungrig och illamående samtidigt - vilket känns lite knepigt. Hela tarmarna har svullnat upp och det har kännts som att de snarare har legat ovanpå magen än innuti, det verkar dock som att detta har lugnat sig lite nu. Brösten spänner och ömmar - det är mjuk-BH utan byglar som gäller - allt annat obekvämt/för litet. Orkar inte läsa bok som jag brukar på kvällarna utan somnar direkt. Kylskåpet luktar illa.

I övermorgon vet vi mer...

Tack snälla goa bloggisar för att ni är med.

God Fortsättning på 2011!

Hoppas det blir många positiva besked under det nya året!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jeane

God fortsättning och stadiga tummar från mig :)

Jag tror som dina vänner, att det här kommer att gå så bra!

Kram

2011-01-03 @ 11:52:09
URL: http://jeanequidote.blogspot.com/
Postat av: jagvilljagkan

Hejdu! Ny läsare som trillat in via klickaruntmetoden... :0) Har hört att omeprazol är helt OK vid graviditet och faktiskt kan hjälpa mot illamåendet. Annars har jag hört rekommenderas sötmandel (av alla märkliga ting!)



Hoppas och tror :0)

2011-01-03 @ 16:37:59
URL: http://jagvilljagkanjagvagar.blogspot.com
Postat av: Lilla Jag!

Å så många "positiva" symptom :) Håller tummarna.

Kram!

2011-01-03 @ 19:16:04
URL: http://hurskadetgo.blogspot.com/
Postat av: snellie

Det låter positivt... jag fortsätter att heja från min hörna!

2011-01-03 @ 21:24:57
URL: http://arneshemliga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0