Tips om napp & nappflaska - någon som provat produkter från HEVEA?

Hej igen,

Nu behöver jag lite tips från er.

Det är så att vi inte gillar tanken på att barnet suger på silikon (kroppen kan inte bryta ner silikon) så vi började titta på gummi och hittade då bland annat Hevea (Apoteket Kronan har dem), de har nappar och bitring, men jag hittar ingen nappflaska.

Har någon provat Hevea - vad tycker ni om deras produkter?

Sedan kommer nästa tanke - Latexallergi - hur stor risk är det? Någon som vet?

Vi hittade också nappflaskor i glas på nätet men de hade silikon i nappen - någon som vet några bra alternativ?

Ja som vanligt alla tips och idéer mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hevea är ett väletablerat danskt märke och alla mina kusinbarn i danmark (5 st) har föredragit de napparna före de mer svensktraditionella varianterna. För oss svenskar ser napparna ofta OTROLIGT klumpiga ut iom att de är gjutna i ett stycke men det är ju trots allt vad bebisen föredrar som får vara avgörande.

2011-07-14 @ 14:16:23
URL: http://www.chamomilla.se
Postat av: mamma-wannabe

Tack!



Jag tror vi kommer testa när det blir aktuellt med napp.



Just nu är jag på jakt efter napp till nappflaska, jag har hittat en nappflaska av glas som jag vill ha, men ingen bra napp till...

2011-07-15 @ 15:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0