Läge

det är ett himla liv i magen - ingenting tidigare går att jämföra med vad som har pågått i helgen och som fortfarande känns.
Rörelserna från barnet inne i magen är tydliga - starka
och barnet rör sig mycket...

Jag har uppfattningen att barnet oftast ligger på bredden med huvud och fötter ut mot det som en gång var min midja. Och att barnet har ryggen ut mot min magen, gissar att det är rumpan som putar ut vid sidan av min navel.
Någon gång ibland har jag haft ett tryck nedåt som indikerar att barnet har legat med huvudet ner, men det är bara någon dag då och då.

Nu funderar jag dock på om det är så att barnet försöker ändra läge, men inte riktigt får till det.
Eller så börjar det bli trångt där inne och det är därför allt känns så tydligt?!

Kommentarer
Postat av: Tea

Mysigt när det rör sig där inne!

2011-06-20 @ 12:13:17
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: När ett plus ett blir tre

Tycker också att jag känner av bebisen mycket tydligt nu, har dock svårt att placera vilka kroppsdelar det är jag känner. :-) Har också funderat på om det börjar bli brist på utrymme i magen, och det är därför som man känner av sparkarna extra tydligt. Vet dock inte om det är så.

2011-06-21 @ 08:05:53
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0