Ökad risk föda för tidigt om man har Endometrios

Jag har varit mentalt inställd på att tidigats föda på BF, och snarare förväntat mig att gå över tiden. Nu har jag så sakta börjat inse att jag kanske ska vara förberedd LIIITE tidigare ;)

Jag har hör att det finns en ökad risk att föda för tidigt om man har endometrios.
En bekant med endo födde 6 veckor för tidigt.
Hittade denna gamla (2009) artikel hos DN.

När jag pratade med barnmorskan om det kom det att handla mer om IVF,
och att IVF-mammor och IVF-barn statistiskt har fler vårddygn än andra.

Vad säger er klinik/barnmorska?




Kommentarer
Postat av: När ett plus ett blir tre

Du har en award att hämta inne hos mig. :-)

2011-06-03 @ 08:36:44
URL: http://narettplusettblirtre.blogspot.com/
Postat av: MBD

Min BM sa varken någonting om vår IVF eller min endometrios...



Vi gick ju över tiden och blev igångsatta och sen hade vi två dygn på bb innan vi åkte hem, så det var inget som passade in på oss hur som hlst.

2011-06-05 @ 21:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0