foglossning, magen och brösten

Pratade med BM, det är troligtvis foglossning.

När hon hörde vad jag hade gjort för att få så ont (jagat hunden) och fick reda på att det värsta avtagit, då hörde jag hur hon log i telefon när hon sa, jag är också hundägare så jag tror jag förstår hur det gick till. :) Det är kroppens sätt att tala om för dig att det är dax att ta det lite lugnare, och så fick jag lite förmaningar om att verkligen ta det lugnt.

Nu gör det inte tokont längre, utan det gör lite ont hela tiden, så det är hanterbart.
Fick jag mer ont skulle hon ordna tid med sjukgymnasten genast.

Magen växer inte så fort och så mycket som jag trodde att den skulle göra. Så jag har mammakläder som jag börjar ana aldrig blir använda. Jag har normalt small/medium i tröjor och medium/large i byxor. Tunika i jeansmaterial med lång ärm och storlek L, byxor, skjorta.
Jag har nya oanvända långärmade trikåtröjor i L som jag överväger att klippa av, eller sälja, de är förlånga både i livet och i ärmarna...
Någon som är intresserad eller behöver, jag kan skicka över lite bilder - och ge ett bra pris - de är nyinköpta och oanvända. Tänker främst på er som är beräknade i november/december.
Men jag kanske ska vara glad att jag inte sväller upp alltför mycket. Det blir ju tungt att bära på, och värmen känns som att den kan vara belastninng nog.

Däremot växer mina bröst... mer än jag förväntat mig:
Normalt har jag en BH som är 75B (motsvarar 80A)
I början av mars (graviditetsvecka 15) var jag och handlade, och uppgraderade mig till 80D (kupmässigt motsvarar det en 75E), då var det lite luft kvar i kupan. Jag trodde att de skulle räcka resten av graviditeten.
Dessa är nu tighta (obekväma) och jag har handlat 80E (alltså 75G i själva kupan) och den fyller jag ut redan nu, ingen luft.
Det är 3 månader kvar - var kommer det att sluta?

Vad kommer hända när jag ammar (om jag kan det)...
Blir de ännu större??

Kommentarer
Postat av: Nenne

Hoppas du slipper få mer ont!



Jag kanske inte kommer växa så mycket och ska nog inte handla mer förrän jag behöver det. Men lägg ut bilder i bloggen så får du säkert något napp :-)

Jag har också små bröst normalt sätt och hoppas på att få glädjas åt större än de hunnit bli nu (bara ett par storlekar), men 80E?! Oj...



kram

2011-05-24 @ 20:22:38
URL: http://ivfresan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0